loader
Metody zarabiania przez internet

Sposoby zarabiania na blogu. Wszystko, co musisz wiedzieć

  • 28 lipca 2018

Warto zapoznać się z tym jakie są sposoby zarabianiu na prowadzeniu bloga. Obecnie istnieją rożne rozwiązania w tym zakresie. Wybór konkretnych sposobów będzie między innymi uzależniony od tematyki oraz charakteru bloga. Nie wszystkie sposoby zarabiania będą pasowały do danego bloga. Dobrze wybrać więcej niż jeden sposób, by nie być uzależnionym wyłącznie od jednego źródła zarabiania.

Reklama

Zaletą tej opcji jest to, że ma to formę zarobku pasywnego, ponieważ reklama na blogu wisi i ma zarabiać. W teorii nic nie trzeba robić a kasa będzie się zarabiać. Jednak nie jest to takie piękne w praktyce. Ludzie nie lubią reklam i coraz rzadziej w nie klikają. Używają również specjalnych aplikacji odpowiadających za blokowanie reklam albo je całkowicie ignorują. Niektórzy mówią również, że jest coś takiego jak zjawisko ślepoty banerowej. Zysk z reklamy wymaga posiadania dużego ruchu na blogu. Trzeba jednocześnie pamiętać, by nie doprowadzić do tego, że zbyt dużo reklam na blogu się pojawi.

Jeśli obklei się go reklamami to niestety jest ryzyko, że ludzie na takim blogu nie będą chcieli się pojawiać. Czytelnicy na blog wchodzą przede wszystkim po dobrą treść a nie po reklamę. Można przygotować sobie jedną – dwie reklamy, natomiast nie można z tym przesadzić. Nadal trzeba będzie dbać przede wszystkim o to, by przygotowywać dobrą treść na taką witrynę. W skali roku również te zyski mogą być różne, dlatego nie można wyłącznie uzależnić się od tego sposobu zarabiania. Badacze mówią o tym, że bardziej skłonni by klikać w reklamy są osoby, które wchodzą na blog z Google.

Taką formą reklamy będzie między innymi artykuły sponsorowane. Jeśli chcemy je przygotowywać to musimy przede wszystkim pamiętać o tym by przy takich artykułach nie doprowadzić do tego, że będzie się publikować gotowca od firmy i dojdzie do zatracenia charakteru bloga.

Planowanie postów blogowych

Reklama kontekstowa

To sposób prezentowania reklam użytkownikom różnorakich usług internetowych, którego zadaniem jest dopasowanie treści reklamy do treści strony, na której będzie ona umieszczana. Ideą reklamy kontekstowej będzie założenie, że osoba, która wystawiona jest na jej działanie pozytywnie reaguje, gdy będzie on związana z tym czego taka osoba w sieci szuka. To właśnie ważne, by liczyć na to, że reklama będzie kliknięta przez użytkownika. Dlatego w skrócie można powiedzieć, że chodzi o to, by reklama była zgodna z historią wyszukiwania danego użytkownika, odpowiednia dla jego zainteresowań i cechuje się tym, że przekazuje coś istotnego.

Współpraca reklamowa

Reklamy będzie można również zyskiwać sobie bezpośrednio od firm, które będą chciały taką reklamę zamieścić. Jednak zyskanie takich reklam może być zajmujące i nie będzie prostym zadaniem. Bardzo często jest tak, że nie zarabia się bezpośrednio na reklamie pieniędzy, ale firma za jej umieszczenie proponuje np. swoje produkty do testowania czy wykorzystywania.

Jeśli ktoś ma np. zdolności artystyczne i jest w stanie tworzyć rękodzieło to rozwiązaniem może być również przygotowanie oferty, w ramach której będzie się na blogu coś swojego sprzedawać. To również może przynieść zadowalające zyski.